• Over de school
    • Basisschool De Rank
    • Identiteit
    • Het team
    • Schoolgids
    • IKC De Rank - SKRS
    • Contact
  • Zorgplan
  • Missie & Visie
  • Werkwijze
  • Leerlingpanel
  • Privacy
  • Parochie
  • Downloads & Links
  • Het bestuur Sarkon
  • Veiligheid
    • Kanjertraining
    • Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
    • Klokkenluidersregeling
    • Privacy
  • Smarties
  • Klusklas
  • Onderbouw
  • Middenbouw
  • Bovenbouw
  • Ondersteuningsteam
  • Directie en MT
  • Aanmelden
  • Schooltijden, vakanties en studiedagen
  • Praktische informatie
    • Ziekte of verlof van de leerkracht
    • Op de fiets/met de auto?
    • Hoofdluis
    • Schoolreizen en excursies
    • Wijzigingen doorgeven
    • GGD Hollands Noorden
    • Gebruik foto- en videomateriaal
    • Mobiele telefoons op school
    • Bewegingsonderwijs
    • Logopedische screening
    • Motorische screening
    • Klachtenregeling Sarkon (voor personeel en ouders/verzorgers)
  • Info groep 1/2
  • Eten & drinken
  • Verlof & absentie
  • Communicatie met u
  • Thuis extra oefenen
  • Oudervereniging
  • Ouderbetrokkenheid
  • Medezeggenschapsraad

Missie & visie


Missie

Ieder mens is uniek, heeft zijn eigen historie, zijn mogelijkheden en zijn onmogelijkheden en ontwikkelt zichzelf en samen met anderen tot wie hij is. Dit gegeven hebben we ook tot uitdrukking willen brengen in het beeldmerk, het logo van de school.

Het team formuleert als missie voor de school:             

De Rank, diep geworteld, wijd vertakt, altijd groeiend!

Met dit motto drukt De Rank uit degelijk in de traditie te willen staan: behoud het goede maar heb een open oog voor nieuwe ontwikkelingen in het hedendaagse onderwijs, waarbij het belang en de ontwikkeling van het kind steeds voorop staat. Ieder mens is uniek, heeft zijn eigen historie, zijn mogelijkheden en zijn onmogelijkheden en ontwikkelt zichzelf en samen met anderen tot wie hij is.


Visie

De Rank wil de kinderen een goede basis voor de toekomst geven en een school zijn waar iedereen zich thuis voelt.

een goede basis geven:

  • We willen een klimaat scheppen, waarin ieder kind de ruimte krijgt zich op zijn niveau op alle terreinen te ontwikkelen. Hierdoor wordt mede de grondslag gelegd voor het volgen van aansluitend voortgezet onderwijs.

zich thuis voelen:

  • We streven ernaar dat de kinderen, de leerkrachten en de ouders De Rank ervaren als een prettige leeromgeving waarbij de deur altijd open staat.

 

Daarom willen we:

  • Uitstralen dat we hoge verwachtingen hebben van de groei en eigen ontwikkelkracht van de kinderen
  • Zoveel mogelijk voortbouwen op dat waar de kinderen goed in zijn, ingaan op hun sterke kanten
  • Aansluiten bij de leefsituatie, de wensen, vragen en verhalen van de kinderen en inhaken op de eisen die de huidige samenleving stelt.
  • Afstemmen op verschillen tussen de kinderen, verschillen in mogelijkheden, ontwikkelingstempo en individuele behoeften.
  • Kwalitatief goed onderwijs bieden met een evenwichtige samenhang tussen kennis, sociaal-emotionele ontwikkeling, bewegen en creativiteit.
  • Veiligheid, geborgenheid, regelmaat en houvast bieden, omdat de sfeer waarin een kind zich ontwikkelt heel belangrijk is.
  • Een school zijn die van ons allemaal is. We doen een beroep op ieders verantwoordelijkheid. Samen zorgen we ervoor dat de school er netjes uitziet en dat alle kinderen met plezier naar school komen.
  • Vernieuwen en verbeteren, maar tegelijkertijd goede zaken in ons onderwijs behouden. 
     

 

Contact


RKBS De Rank

Iepenlaan 54
1741 TG  Schagen
0224 212999

directeur.derank@sarkon.nl


Directie: Arina Bleijendaal en Tamara van der Zande

Zoeken


 

Partners


Stichting Kinderopvang Schagen (SKRS)

Esis/Rovict

IPABO Alkmaar/Amsterdam

Sportservice


 

Blader door de site


Welkom
Over de school
Team
Sarkon


Schoolgids
Zorgplan
Identiteit
Missie & visie

 

Locatie


Scholen op de kaart


Scholen op de kaart

Volg ons op Social media


Facebook

Contact


 

Copyright 2025 - rkbs De Rank
Inloggen | Design by TADA! vormgeving en fotografie